Е, стигнахме и до онзи уикенд от седмицата, който предшества знаковия за нашия жанр празник – Хелоуин. Затова тази Неделя подготвих за вас ревю, което е посветено на хорър филмче от класическата линия на религиозните ужаси като този дори е правен по истински случай. Причината, поради която заложих на този филм е, че режисьорът му – Пако Плаза – има богата хорър-филмография, а честно казано досега не бях гледал испанска продукция на тази тематика. Всъщност това е и една от най-хубавите черти на филма – красивият стил на тази страна, даващ някак си още по-дълбоко и въздействащо влияние върху зрителя. Като се прибави и факта, че Сестра Смърт излезе тази година – това го прави още по-ценна придобивка за колекцията на Цитаделата, където се стремим да ви запознаваме с най-новото от света на жанра.
В далечната 1939 година едно малко момиченце – Хермана Нарциса – получава видение на Богородица, което я прави обект на интерес и почитание от страна на Църквата и местните хора. След като навършва зряла възраст сестра Нарциса решава да постъпи в манастир и бива приета като послушница в редиците на един китен девически метох. Игуменката й дава нелеко послушание – да обучава и да се грижи за децата – сираци, които сестринството е приютило през годините. Но скоро Нарциса започва да чувства някакво скрито, зловещо влияние в иначе спокойната обител. Всичко започва с кошмари за това как манастирът гори, а след това в стаята й започват да се чуват подозрителни драскания и стенания, придружени от местещите се предмети. От своите ученички тя с ужас научава, че зад всичко това стои мистериозен дух, който те наричат Момичето. Когато Нарциса се опитва да съобщи ставащото на останалите, тя се сблъсква със студеното и сурово отношение на игуменката и нейната дясна ръка – сестра Джулия, които сякаш нарочно отричат ставащото и твърдят, че младата послушница започва да полудява. Когато една сутрин Нарциса намира пред леглото си нарисуван мистериозен йероглиф тя решава, че е дошло време сама да разбули ставащото и се впуска в разследване на ставащото, за което ще плати висока цена.
Сестра Смърт е пример за скромен, но определено въздействащ и добре заснет филм, който разкрива колко тежки могат да бъдат последиците от един смъртен грях като убийството, ако той бъде пазен в тайна. Ключовото послание на този испански хорър е, че няма нищо тайно, което да не стане явно и че рано или късно всеки получава възмездието за това, което е извършил. Оставям настрана безупречната игра на Ария Бедмар, която вложи много сърце и душа в образа на Нарциса. Но едно от най-въздействащите неща в целия филм може би е саундтракът, който прави атмосферата още по-мистериозна и зловеща. Сестра Смърт трудно може да се конкурира с първия филм по Монахинята, но по мое скромно мнение е далеч по-успешен от втория, който беше леко излишен. Е, спокойно мога да заявя, че тази дупка сега е успешно запълнена от Сестра Смърт и нямам търпение да изгледам и сикуъла от 2017 година – Вероника.
Ревю на доц. д-р Искрен Иванов
Последни коментари