“Балада за пойни птици и змии” оглави класирането си в бокс-офиса при излизането си в Северна Америка, но с резултат, който не вдъхва оптимизъм за потенциала на филма да започне нова поредица в света на “Игрите на глада”. Новият филм печели едва 44 милиона долара в САЩ и Канада, което е много назад спрямо оригиналните филми с Джош Хъчерсън и Дженифър Лоурънс, които регулярно започваха с по над 100 милиона. Освен времето, минало от финала на сагата, поставен от втората част на “Сойка-присмехулка” като проблем се очерта присъствието на актрисата Рейчъл Зиглър, която с радикалните си мъжемразки коментари отчужди голяма част от феновете още преди продукцията да е излязла.
Още по-голям е провалът на “Капитан Марвел 2”. Този супергеройски филм от вселената на “Отмъстителите” спечели 46 милиона преди седмица, а тази слиза на 10, което е истински срив. Общите му приходи възлизат на 161 милиона долара, а при бюджет от над 250 ще му трябват поне 500, за да избие разходите си и да излезе на нула. От екипа на “Игрите на глада” поне се ограничиха с бюджет 100 милиона, което прави по-вероятно да спечелят нещичко от лентата си, докато тук “Дисни” за пореден път затъва с безумни разходи по политкоректен ултрафеминистки проект, който обаче не може да се скрие с дата на излизане между заключителните продукции на братя Русо и така да прикрие несъстоятелността си, както направи предшественика му. “Капитан Марвел 2” се очертава като по-голям провал дори от лятната бомба “Флаш” и така жанрът на супергероите яко затъва, нещо, което много киномани очакваха с нетърпение.
И все пак един филм успява да трупа добри резултати. Това е “Нощна смяна във Фреди”, спечелил общо 271 милиона долара от излизането си на Хелоуин досега. Това се случва при вложение от страна на продуцентите “Блумхаус”, възлизащо на 20 милиона долара и приходите са покрити отдавна, говорим само за печалба. Адаптацията по независимата игра на Скоут Коутън е най-успешното хорър заглавие за тази година, с повече приходи от “Монахинята 2”, а жанрът на ужасите се утвърждава като най-доходоносният при съотношението между инвестиции и възвръщаемост. Това ще е така, докато не се опитат да политизират и него, като най-новата част на “Екзорсистът” се провали тъкмо по тази причина. При контрол от страна на автора, както е случая при “Нощна смяна във Фреди” с Коутън и на нишовата сага Terrifier на Деймиън Леоне обаче нещата ще се получават и от това печелим ние, феновете.
Следете “Цитаделата” за интересните новини от света на жанровото кино в бокс-офиса!
Нова седмица, нови холивудски провали – “Желание” на “Дисни” с 19 милиона, “Наполеон” на Ридли Скот с 20 при дебюта им щатския бокс-офис, бюджетите и на двата са по 200 милиона. На този фон “Балада за пойни птици и змии” започват да изглеждат успешни – втора седмица начело с 28 милиона. “Дисни” са много навътре и с “Капитан Марвел 2”, така че им се събират към 300 милиони загуби само за тоя месец. Богати хора, угаждат си…