Гранд финалът за ФИЛМ НА ГОДИНАТА!

Movie 23

Седмица остава до връчването на годишните награди за фентъзи и хорър на Цитаделата, на 27-ми януари от 17.30ч във фоайето пред концертния салон на ДК “Средец”, но най-важната категория предстои да бъде гласувана, а именно гранд наградата в категорията за ФИЛМ НА ГОДИНАТА, в която може да подадете гласа си до утре в 12ч, избирайки между три фантастични филма на ужасите:

По-долу може да прочетете повече за ПРЕТЕНДЕНТИТЕ…

thumb_40950F19-C65F-4B9B-BEBD-77D08673B5FB

Тематиката за борбата срещу злото в най-чистият му вид винаги е будела сериозно любопитство у хората. В някои случаи този интерес е трезв, но уви – има и случаи, когато той прилича на Забраненият плод от Едем. Този филм ни разкрива по-скоро първото. Той разказва напълно реални истории от духовния живот или ако трябва да използвам един по-ясен израз – от висшата математика на Църквата. Всъщност, редно е първо да кажем, че екзорсизмът включва множество заклинателни молитви и че в повечето случаи става въпрос не за обсебване, а за психично заболяване. Но, както се изразява главният герой във филма – отец Габриеле Аморт, в останалите два процента от случаите става въпрос за борба с Мрака в най-чистият му и неподправен вид. Призвание, което не е за всеки. А самият отец Габриеле е напълно реална личност, която дълги години заемаше позицията на главен екзорсист  на Ватикана и написа множество трудове, посветени на обсебването и последиците от него. Екзорсистът на Папата е правен по мотиви от книгите и статиите на отец Габриеле като отразява един от най-мрачните случаи, с които екзорсистът се е сблъсквал.

Сюжетът на филма ни отвежда в малко селце, където отец Габриеле е призован за да провери състоянието на млад момък, който проявява признаци на обсебване. След като пристига, екзорсистът изгонва демона в домашно прасе, което стопаните на къщата застрелват веднага след като демоните се вселяват в животното (както Христос някога е изпъдил Легион в стадо свине). Малко след това обаче, отец Габриеле е нарочен от Конгрегацията на Вярата (фракция във Ватикана, която е пряк наследник на Инквизицията) за горделив комедиант и обвинен в това, че си играе със случаите вместо да се отнася сериозно към тях. Разочарован, той се оттегля в Рим, където пък е призован от Папата. На среща със Светия Отец, неговият екзорсист научава, че му предстои нова задача – да посети мрачно испанско абатство, където се е заселило семейство, чието момче проявява почти сигурни признаци на обсебване. Римският епископ лично иска Габриеле да се заеме със задачата като го предупреждава, че мястото крие мрачни тайни и силата на Злото там не трябва да се подценява. Когато екзорсистът на Папата пристига в манастира се оказва, че му предстои най-кошмарната битка в неговия живот, която може да му струва всичко…

ПОВЕЧЕ ЗА “ЕКЗОРСИСТЪТ НА ПАПАТА” С РЪСЕЛ КРОУ ПРОЧЕТЕТЕ ТУК!

five nights banner

Майкъл Шмид е човек с проблемно настояще и мрачно минало. Изгубил брат си заради отвличане, той всяка нощ пие хапчета, за да заспи, а денем е склонен към прекомерна агресия заради травмата от миналото, поради което и трудно се задържа на работа. В същото време той трябва да гледа малката си сестра, трудно момиче, по цял ден прекарващо в рисуване и разговори с въображаеми приятели. За да не изгуби попечителство над нея, Майк е принуден да се хване на работа във “Фреди”, изоставена пицария, чиито собственик не иска да се раздели с имота поради сантиментални причини. Някога звезди в заведението са били четири огромни кукли на животни, раздвижвани с аниматроника. Когато Майк се хваща на работа, той ще се сблъска с мрачната тайна зад тях, разбирайки защо никой не се задържа на НОЩНА СМЯНА ВЪВ “ФРЕДИ”…

“Нощна смяна във Фреди” е великолепен филм на ужасите, подходящ за широк кръг зрители. Най-хубавата му страна е, че макар сюжетът да борави с познати тропи на жанра, той звучи достатъчно свежарски и излиза от руслото на клишетата, в които жанрът е затънал напоследък. Историята е интересна, умна и изненадващо емоционална, като травмата на Майк с изчезването на брат му Гарет напомня до голяма степен преживяванията на Бил Денброу с Джорджи от “То”, но без да копира сюжета на Кинг. Останалите герои също са добре изградени, а чудовищата са перфектно направени, идеално балансиращи на ръба между страшното и забавното. Сюжетът с основния злодей е една идея по-тежък, като обратът със самоличността му едва ли ще изненада някой от феновете, гледали оригиналния “Писък” на Уес Крейвън, но тийновете в киносалона бяха шашнати, което ме изкефи. Като допълнителен плюс бих изтъкнал, че във филма не видях никаква политкоректна пропаганда, усещаше се като филм от доброто старо време, донякъде и заради присъствието на звездата от тогава Джош Хъчерсън, с годините станал още по-добър актьор, но без да изгуби нищо от чара си.

ПОВЕЧЕ ЗА “НОЩНА СМЯНА ВЪВ ФРЕДИ” С ДЖОШ ХЪЧЕРСЪН ПРОЧЕТЕТЕ ТУК!

venetia ghosts

След двете световни войни, разкъсали континента, някога легендарният детектив Поаро живее изолиран във Венеция, общувайки само със доставчика си на вкусни шоколадови десерти. От ступора му обаче го вади негова стара приятелка, писателка на криминални романи, чиято кариера е закъсала. Авторката смята да излезе от тази криза като разследва нещо невероятно, жена, която твърди, че е медиум и може да говори с мъртвите. Старият Еркюл е скептичен към подобни твърдения и точно по тази причина е необходима помощта му – той трябва да види дали в магията й има измама по време на сеанс. Ритуалът обаче се извършва на Хелоуин, в къщата на момиче, самоубило се след като е било измъчвано от призраци. Така Поаро се изправя срещу нещо, може би надхвърлящо това, което здравият разум ни подсказва, че е възможно…

Кенет Брана е едновременно режисьор на този филм и изпълнява главната роля, като през цялото време личи, че това е човек с огромна култура, който напълно е реализирал идеите си затова какво трябва да се види от зрителите на екрана. Венеция по време на Хелоуин е пресъздадена от великолепен начин с пищните костюми, изразителни маски и запомнящи се канали, нощем изглеждащи празни и пълни със зле стаена заплаха. Историята, вдъхновена от книгата на великата Агата Кристи, е майсторски разказана, от една страна отнасяща се със здравословен скептицизъм към твърденията за гадания и викане на духове, но от друга без да ги отхвърля напълно. Емоционалният заряд, съдържащ се във всеки от героите е невероятен и всички актьори вършат работата си чудесно, от явяващата се в епизодична, но запомняща се роля Мишел Йео до Кайл Алън, влизащ под кожата на огнен и красив, но всъщност измъчван от угризения млад герой. Развръзката е уникална и отвращаваща от злодея.

ПОВЕЧЕ ЗА “ПРИЗРАЦИ ВЪВ ВЕНЕЦИЯ” НА КЕНЕТ БРАНА ВИЖТЕ ТУК!

loak paqkan

Последните петима победители в категорията:

2022 Аватар: Природата на водата
2021 Дюн
2020 Соник: Филмът
2019 Цар Лъв
2018 Бъмбълби

Един коментар за Гранд финалът за ФИЛМ НА ГОДИНАТА!

  • Alexander  :

    Свръхдраматично гласуване, над 50 подадени гласа, но само 5 разлика между първия и втория. Смайващо висок интерес предвид че тази година имаше само номинирани хоръри. Дори годините когато участваха Дюн и Аватар не събрахме толкова гласове

Оставете отговор