Носителят на “Оскар” Бари Дженкинс, който режисира новия филм от поредицата “Цар Лъв“, разказващ за детството на Муфаса, е гледал оригинала 155 пъти. Това разкри самият той пред вестник “Ню Йорк Таймс”. Творецът, който досега е най-известен с драмата си “Лунна светлина”, коментира шеговито и въпросът как от автор на независими филми се е насочил към касов хит на “Дисни”:
“Последните осем-девет години правя неща в един и същи тон. За мен това е различното, което мога да заснема”.
Дженкинс каза още, че хубавите песни са една от причините да харесва “Цар Лъв” толкова, като любима му е “Хакуна Матата”, макар да изпитва пиетет и към “Кръговратът на живота”. Любимата му сцена обаче е една от най-мрачните – сцената след смъртта на Муфаса. “Сцената е много напрегната, много емоционална, но позволява на децата да изследват чувствата, които тя предизвиква в безопасна среда… всички ще изпитаме болката от загубата… силно е това да се симулира във формата на една история, за да се оцени заедно с приятели и роднини”.
Дженкинс потвърди, че такава сцена ще има и в новия филм, като каза, че историята, по която работи е “трогателна” и изследва, какво прави “едни добри, а други лоши… фундаментално не сме нито едното, нито другото”. Бари коментира и напрежението преди излизането на филма, който е на практика тройно прелюдие – към анимацията от 1994, римейкът от 2019 и пиесата в Бродуей. “Не знам дали напрежение е точната дума”, каза Дженкинс”, но трябва да съм на нивото на хората, работили преди мен”.
Поне в едно отношение той е решил дори да ги надмине, като е избрал по-изразителни специални ефекти спрямо филма от 2019, с които наподобява стария филм. Това решение раздели специалисти по компютърните ефекти, които оценяваха фотореализма на римейка от Джон Фавро. “Изглежда страхотно, но защо тогава го правиш като игрален филм?”, коментира един от тях. Според други критици обаче това решение е “перфектният баланс” между оригинала и новия филм, който ще позволи на “Муфаса: Цар Лъв” да достигне съвършенство. Очакваме го на 20 декември!
Последни коментари