Новият филм на ужасите “Терифайър 3” се представя далеч по-добре от “Жокера: Лудост за двама” в битката на клоуните убийци този уикенд и се очаква без проблеми да оглави класирането в американския бокс-офис довечера. Хорърът на режисьора Деймиън Лиони излезе по кината в петък, а социолозите му предвиждаха резултат от 11 милиона и шанс да изпревари комиксовата адаптация с Хоакин Финикс, но с напредъка на уикенда резултатът му набъбна и по последни данни ще вземе 18 милиона при дебюта си по кината. Причината за това е в сравнително добрата оценка, оставена от зрителите при екзит пол (B или нашата петица срещу D или тройка за “Жокера 2”), както и изключително широката подкрепа, която “Терифайър 3” получава като демографски групи от зрителите.
Оказва се, че латино зрителите, може би заради актрисата Лорън Ла Вера, са най-активни в поддръжката на бруталния филм, който ще е първият в историята, получил отказ от възрастова категоризация, но въпреки това оглавил класациите по приходи. Това обаче не означава, че няма бели или чернокожи зрители, напротив, просто демографията от утрешния ден в САЩ най-сетне си избра произведение, за което да застане и по ирония на съдбата то е много различно от това, което си представяха политкоректните стратези на Холивуд – хардкор ужас за кланета по Коледа. Възрастово, водещи сред зрителите са най-младите хора в групата 18-24 години. Масово, те са отишли да гледат филма в компании с приятели, като 52% са заявили, че го правят заради това, че обичат хорър жанра, а 40% директно са казали, че “Терифайър” им е любима поредица.
На другия полюс е ситуацията с “Жокера: Лудост за двама”. След разочароващия си първи уикенд се очакваше новият филм на “Ди Си” да заеме втората позиция, но вместо това продукцията, в която участва и певицата лейди Гага се срива и ще изпадне извън челната тройка с резултат от 6-7 милиона долара. Това е най-големият срив за продукция на компанията, стояща зад Батман и Супермен, като това поставя много тежки въпроси пред хората, отговарящи за адаптациите й. За пореден път се стига до провал и унижение след “Флаш”, “Шазам 2” и “Синия бръмбар”, отново обичан от феновете персонаж е направен жалкар и смотаняк, пак трябва да се правят посмъртни анализи какво се е объркало. Истината е съвсем проста – от много години “Ди Си” отказват да направят продукт, който да зарадва хората, следящи персонажите им и лека полека те се предават и спират да подкрепят компанията, която им носи само негативни емоции. Първо вселената им се провали в битката си с “Марвел”, а сега вече се стига до това да губят от инди филм, направен със сто пъти (!) по-малко пари – бюджетът на “Жокера: Лудост за двама” е 200 милиона долара, а на “Терифайър 3” – два.
В Цитаделата бяхме може би първите в България, които разказаха за поредицата “Терифайър” и макар да сме шокирани от историите за насилието в най-новия филм, не можем да не се зарадваме на успеха, постигнат от екипа на режисьора Деймиън Лиони, защото той показва, че когато радваш феновете си и им даваш това, което искат, те не само ще те възнаградят, но е и възможно с малко пари да постигнеш по-добри резултати от бозите на големите холивудски студия. Може да се каже, че след като “Ди Си” и “Уорнър” превърнаха най-иконичния си, освободен и страшен злодей Жокера в мрънкаща фигура, този образ се прероди в истинския си и още по-брутален вид като клоуна Арт от поредицата “Терифайър” и не е изненада, че актьорът му Дейвид Хауърд Торнтън публично предложи услугите си за нов Жокер на Джеймс Гън, отговарящ за рестарта на “Ди Си”. Ако някога голямата компания иска да оцелее, ще има нужда от такива хора, които да зададат посока, насочена към това да се уважават феновете, подкрепящи марката ти от десетилетия. Ако ли не, великите в минало свършено саги ще продължат да потъват като титаници в киносалоните, а нови и гладни серии като “Терифайър” и “Нощна смяна във “Фреди” ще наложат нов ред, в който желанията на зрителите са на върха.
Хорърът остава начело в бокс-офиса и през тази седмица с “Усмивка 2”, който е по-високобюджетен и печели 21 милиона долара. “Терифайър 3” е на трета позиция с 9,3 милиона, а общите му приходи възлизат на 41 милиона за цял свят – изумителен резултат за филм с такъв бюджет, от независима компания и толкова безкомпромисен към насилието.