Автори

Конаниада
Летуване

Конаниада 2007

И тъй, след три прекрасни дена се завърнахме от фестивала "Конаниада 2007" - почивка, в която изпитахме всичко, от което се нуждае фентъзи фена - дълги и уморителни разходки из заснежените пътеки на Витоша, увлекателни ролеви игри вечер, пирове в ресторанта, обявяване на фентъзи класации и завладяващо литературно четене.
Пристигнахме в нашата дестинация - хижа "Бели Брези" в петък на обед и веднага направихме кратка разходка из красивата заснежена местност наоколо. Витоша е красива планина, гостоприемна към туриста - навсякъде има хубави беседки, където човек може да седне и да се наслади на красивата гледка наоколо. След такова действие се върнахме обратно в хижата и както си му е реда хапнахме по царски, подир което отново се запътихме на разходка стигайки интересния Музей на Совата. За наше разочарование той бе затворен и ние научихме повече за крилатите вестоносци в света на "Хари Потър" единствено от информационната табела пред заключената къщичка. Ние обаче не бяхме разочаровани, тъй като се разходихме в заснежената гора и постояхме там, докато усетихме, че излиза леден вятър. Тогава се отправихме към хижата и сторихме мъдро, тъй като се мръкна много по-бързо от предвиденото, а човек на остане на тъмно в планината е неприятен дори за фентъзи-фенове риск. След кратко сгряване с любимия на всички топъл шоколад, ние се отдадохме на клубна работа, която обаче ни бе изключително приятна, тъй като обявихме фестивалните класации.
За Автор на Годината още преди седмица на номинациите и с пълно единодушие бе избрана Дж. К. Роулинг, зарадвала ни тази година с невероятния финал на приключенията на Хари Потър.
За Филм на Годината Хари триумфира също тъй убедително, като петата част от поредицата събра максималният брой точки, които бяха възможни по точкуването, което приложихме (използваното във "Формула 1" през 90-те години, а именно 10-6-5-4-3-2-1, като най-много точки печели победителя). Ето крайните резултати от тази класация:
1 Хари Потър и Орденът на Феникса - 50 точки
2 Началото на Мрака - 27
3 D-War: Драконови Войни - 20
4 Highlander: The Search for Vengeance - 18
Подир тази класация, първа по рода си в историята на клуба пристъпихме напред с още две листи, които провеждаме за пръв път. Става дума за класацията за Герой на годината , в която отново победител, и отново убедително, беше Хари. Напълно заслужен успех за смелия магьосник, който жънеше подвизи и в седмата книга, и на голям екран с петия филм. Ето и крайното класиране:
1 Хари Потър - 44 точки
2 Левън Тъмпс - 25
3 Уил Стантън - 22
4 Ким Ларсен - 19
5 Турин Турамбар - 12
6 Заил - 7
Огледалната класация за Злодей на Годината обаче беше доста по-оспорвана и се случи така, че всичките претенденти се събраха в 10 точки разлика един от друг. В крайна сметка най-тъмен се оказа Ездачът от филма "Началото на Мрака". Ето крайното подреждане:
1 Ездачът - 31 точки
2 Дарт Крайт - 28
3 лорд Волдемор - 23
4 Бораас - 22
5 Глаурунг - 21
Връчването на награди кара феновете на клуба да огладняват и поради това ние вечеряхме добре, а след това се оттдадохме на любимите си ролеви игри. Този път Разказвач в тях беше Lord Razaell, а аз се превъплътих в ролята на смел рицар, който, придружаван от странен елфически мистик, ренегат тъмен елф и смел млад вълшебник, разследваше загадъчни случаи на тъмна магия в измисления свят на Раз - Драгондория (по името на едно от кралствата в него). Така след цяла вечер подвизи, които иначе извършихме завити под тежки одеяла, ние потънахме сън, макар и той на моменти да бе смущаван от другите хора в хижата.
На следващата сутрин заедно с Green Lord и DARTH_SIDIOUS отидохме на дълга и уморителна, но за сметка на това прекрасна разходка из Варненския Дендрариум. Ходейки по лъкатушещите горски пътеки и прескачайки весело ромонящи навсякъде вирчета, ние се уморихме достатъчно, та да си заслужим хубавата софра на обед.
Следобеда видя още приключения в Драгондория, която трябваше да защитаваме от безбрежни армии чудовища, призовани от Мрачните елфи, а моят рицар обърна техният представител в партито в правата вяра, докато се борехме с различните чудовища, които Раз измисляше. След това отново отидохме на разходка до местността около Морените и на една беседка решихме номинациите за Годишните Награди, които ще връчим началото на 2008-ма в кино "Одеон". Номинациите са както следва:
За книги, издадени в България:
- "Хари Потър и Даровете на Смъртта" от Дж. К. Роулинг /предстои да излезе/
- "Децата на Хурин" от Дж. Р. Р. Толкин
- "Вълшебна Луна" от Волфганг Холбайн
- "Потайно Острие" от Р. А. Салваторе
- "Крадецът на Зората" от Джеймс Баркли
- "Вълчият Брат" от Мишел Пейвър
- "Луната на Паяка" от Ричард Кнаак
За книги, излизали по света:
- "Harry Potter and the Deathly Hallows" by J. K. Rowling
- Хермес
- ИГ България
- Слънце

След тази работа, след края на която бяхме порядъчно премръзнали, се върнахме в хижата за вечеря. Все пак успяхме да се покатерим и на един заснежен хълм и предизвикахме мръкналата се природа наоколо с призоваване на "Дух Покровител" /"Експекто Патронум"/. Дух не се появи, но пък ехото беше великолепно.
Приключихме деня този път с литературно четене, като аз изпитах нервите на моите спътници, прочитайки на глас /ако съдя по реакциите - изразително/ два смразяващи разказа на американския класик на ужасите Хауърд Лъвкрафт - "Храмът" и "Дагон", предвидливо донесени от Darth Allanon.
Така стигнахме и третия ден от "Конаниадата" на който трябваше да се приберем вкъщи. Това стана при дълго и героично слизане по заледените пътеки на Витоша, с която се заредихме уморени, но и изпълнени с позитивна енергия от чудесното изкарване.
Очаквайте снимки!
Търсене

Търсене в:

Избор на дизайн
Изберете този дизайн Изберете този дизайн Изберете този дизайн Изберете този дизайн Изберете този дизайн Изберете този дизайн Изберете този дизайн