Drakan :Order of flame

Drakan :Order of flame

 

Author: Радостин Стефанов (RRSUnknown)
Date: 10.06.2008

Лек увод: напоследък темата за драконите нашумя – главно заради епоса на Кристофър Паолини –Ерагон който описваше драконовите ездачи. Но в случая не става дума за Ерагон а за една игра която за пръв път от компютърните игри пресъздаде усещането на драконовия ездач. Годината беше 1999 а името на играта беше Дракан. Една от игрите които са в залата на славата на фентъзи игрите и задължителна за всеки фен на битките, епичните истории и драконите. Няма по подходща игра от Дракан за начало на рубриката в която ще представим най- големите класики във фентъзи игрите.
Нека започнем с Историята:
Очарованието на ония далечни времена , огласяни от звън на мечове и обягряни с цвета на магията- времена, в които хора, елфи, орки, джуджета и други хуманоидни (и не чак толкова хуманоидни) раси са испъстряли с многообразието си земята- отваря вратите към сърцата на мнозина от нас. Тогава когато светът е бил все още млад и жесток, когато човекът все още е трябвало да воюва за запазването си като вид. Тогава все още са се раждали хора чиито подвизи удивлявали света. Силни времена за силни мъже и жени. Приказните векове! Някои все още вярват в тях, други не. На тези които са запазили вярата в чудесата сега ще разкажа една кратка история , която за другите може да прозвучи като приказка.
Живяла някога в Дракан девойка със самодивска красота. Името и било Рин. Тогава между расите царели разделение и омраза. Настоящето било тъмно. Хората се борели за оцеляване разпръснати между малко общности и села. Само легендите все още пазели спомена за отдавна отминалите дни на съглашението и Ордена на пламъка, за дните когато живота носел радост. Но нека започнем от начало.
В зората на времето, на необятния континент, наричан Дракан две велики раси- тази на хората и драконите враждували помежду си. Човеците търсели пещерите и гнездата на драконите и ги унищожавали. Драконите от своя страна опожарявали нивите и селата на човешките общности, погубвали добитъка. Расовата омраза се разгаряла с все по- страшна сила. Лудостта продължила векове. Хора и Дракони бавно вървели към взаимно унищожение. Най- накрая пламъкът на разума затрептял на Великата Планина. Там едно от човешките племена сключило примирие със своите съседи-драконите. Така било сложено началото . Много скоро мълвата за Съглашението се разпростряла и макар и колебливо хора и дракони поели по пътя на общото благополучие. С времетовръзките между двата народа станали толкова дълбоки че се стигнало до Обвързването. Най- смелите бойци, най- чистите души обвързвали с ритуал есенцията на живота си с дракони и ставали едно цяло по- големите си събратя. Човек и дракон в неразривно съидинение сплели душите си. От редиците на обвързаните се зародил Орденът на Пламъка. Той посветил съществуването си на въздаване на справедливост и въдворил ред, патрулирайки из цялата земя. Настъпили времена на благоденствие. Поколение след поколение хората овладяли тайната на магията. Живите същества били щастливи. Но не всички! Много дребни, черни души ненавиждали бойците на Пламъка заради властта с която разполагали. Някои от тях имали съвсем други идеи относно употребата на власт. Между тях се откроявал Наварос- доверен магьосник-воин в редиците на Ордена – който освен това, бил и предводител на най- могъщата тайна организация подготвяща свалянето на ордена- Тъмния Съюз. Тайно от всички, дори и от най- доверените си тъмни помощници той провеждал в Пустошта- пясъчната пустиня по източните гранизи на континента- занимания по черна магия и генетични експерименти. Когато преценил че момента е настъпил Наварос възседнал дракона си Керос и поел към Пустошта. Цели десет години никой не чул за него. Когато най- после се появил пред вратите на величествения храм на дракона Наварос бил посрещнат с голяма радост от Ордена на пламъка. В негова чест свикали голямо събрание. Щом всички се събрали той изрекъл заклинания с огромна сила и храмът бил обвит в тъмни облаци. Никой не оцелял. Повечето пазители на мира били избити. Така света отново бил хвърлен в хаоса на войната. Легионите от хиляди мутанти и огромни чудовища, които Наварос създал, залели Дракан. Десетки градове били пометени от предателствата и пълчищата на злото. Изходът на войната изглеждал предрешен.Чувствайки се уверен, злият маг се обърнал срещу дракона си и успял да го убие. С това той станал почти безсъртен и придобил сили, каквито никой магьосник преди него не притежавал. В деня на решителната последна битка оцелелите магове се събрали в полите на Великата планина- там където преди векове хора и дракони за пръв път си подали ръка- и с общи усилия изковали от магия легендарното оръжие Runeblade- единственото оръжие способно да уязви Наварос. С меча в ръка героя Херон възседнал дракона си Ерок и се понесъл към врага. През това време изпаднал в транс Наварос събирал сили за произнасянето на могъщо заклинание което да убищожи враговете му. Грохота на битката долитал до него като шепот. Херон забил острието на Runeblade в гърдите му. Никой не знае какво станало по- нататък. Страшен тътен разтърсил земята, недовършеното заклинание се развилняло и унищожило всичко около Наварос. Оцелял единствено дракона Ерок. Със сетни сили той се добрал до пещерата си и потънал във вековен сън люшкайки се между живота и смъртта. Така златния век приключил и хората отново се върнали към съществуването си от преди векове когато на малки групички се опитвали да оцеляват. Минали столетия. Златния век бил забравен. Никога вече човешкия род не успял да се въздигне на това стъпало. По земята крачелии бандите на мутантите, невиждани по- рано чудовища опустошавали малките човешки колонии. Това било времето в което Рин се появила на бял свят. Тя рано усвоила усоците на времето в което живеела и се научила да се грижи за себе си. Безстрашна и ловка тя предпочитала лова и разходките в гората вместо кухненските задължения. Никой от младежите на нейната възраст не можел да върти меча толкова умело или пък да я надстреля с лъка. Веднъж когато се връщала от гората с малкия си брат попаднала на банда от мутанти, които се нахвърлили върху тях. Много от изродите останали бездиханни на земята, но накрая Рин била повалена в безсъзнание. Когато се опомнила и влязла в селото заварила само пожарища. Всички били мъртви осен старият свещенник Алтимар, който берял душа. От него Рин научила че мутантите избили без пощада тези които се съпротивлявали а останалите , в това число и брат и , отвели в плен.
Така завършва моята история. Ако искате да научите края ще трябва да изиграете Дракан. Ще успее ли Рин да спаси брат си, какви невероятни опасности и приключения ч очакват по пътя и , кой стои в дъното на нещастията.
Въпроси на които ще намерите отговора сами.
test4.jpg
Дракан е екшън- приключение от трето лице в което както във всяка уважаваща себе си подобна игра чието действие се развива във древни фентъзи свят ще се сблъскате със ужясяващи и коварни врагове , гротескни същества опитващи се да ви погубят, със стотици препятствия, които трябва да се преодолеят, със загадки които трябва да разгадаете, с много приключение и неочаквани обрати и разбира се с магията. Ще успеете да се сприятелите със дракон , ще обвържете съдбата си с неговата, ще позволите да ви го откраднат, ще изнамерите начин да го спасите а ако сте достатъчно добри ще изгледате и финалните надписи. В играта освен много битки и двубои с мутанти, черни магове и великани присъстват и такива изпитания на ловкостта ви като скачане по пропадащи камъни на бездънни пропасти, избягване на капани , плуване по подземни езера. Ще можте да проверите съобразителността си при решаването на различни загадки и намирането на ключове и други начини да се промъкнете през залостени врати. Всичко което човек може да очаква от подобни игри го има.
test3.jpg
Уникалното в Дракан обаче е появата на втори персонаж- драконът Ерок. През по- голямата част от времето се играе с Рин, но всяко от нивата изисква намесата на Ерок. Често пътя на Рин спира пред пропасти над които може да се премине единствено върху драконският гръб. Преплитането на тези две съдби- на красивата девойка и могъщия дракон щше накара мнозина да влюбят в тази странна двойка. Да не говорим че дракона е майтапчия по природа и пуска свежи лафове. Именно Ерок е това което прави Дракан великолепна. Усещането за абсолютна свобода докато летите с него, усещането на самото чувство за полет, перфектно пресъздадениет движения на огромния дракон, всичко това се вижда и усеща на подзъзнателно ниво. Просто ще разберете думите на поета:
“на роденият да лети не му е отредено да пълзи”.
Оръжията
Драконът е не само удобен транспорт, но и могъщо оръжие. Освен стандартните огнени струй и кълбета, след периодични победи над вражески дракони ренегати той добива нови способности и ще може да бълва смърт по формата вледеняващи сфери, концентрирана киселина, свектавици и прочие.
Арсеналът на Рин от своя страна включва всякави мечове, лъкове, боздугани, брадви и разбира се магийте които идват под формата на кристали( огнени, светкавици, лед и т.н. ). Общо към 50-тина са оръжията като овен тях може да се ползват и различни колбички за кръв и разлчини брони. Рин си има раница в която държи намерените предмети. Характерното за оръжията е че се изхабяват при употреба (както и броните) и когато се изхабят, просто се чупят. Това стимулира използване на различни оръжия, което е много по-интересно от други игри в които през цялото време се играе само с едно оръжие. Оръжията се различават и по скорост на атаката си обхват- това придава още повече дълбочина на играта. Естествено най- добрите са тези с бърза атака и голям обхват но още по- ценно е когато са бронепробивни. Последното качество се оценява в пълнота, в момента в който се сбиете с огромните бронирани Wartoks – те просто са неузявими за обикновени оръжия. Разбира се, има и някое и друго магическо оръжие, кои са тези оръжия и какви са способностите им, това не смятам да издавам. Лъкът също е безценно оръжие има моменти, които могат се преминат само с помоща на лък. Стрелите също за различни видове- има и магически ( пак огнени, ледени и т.н.).
Бойната система: Достатъно проста в предвид че с едно копче се замахва(различно в зависимост от движението) ,а с другото се скача, но въпреки това достатъчно интересна предвид различните оръжие и поведение на враговете ви. Цаката на боя е преценката за действията на врага и правилно движение. Много хора съм чувал да критикуват за това, че няма комбота, но за мене точно тази липса е плюс. Няма нужда да набереш над 30 клавиша едновременно, нито да си закоравял играч на японски бойни игри за направиш комбо.
test5.jpg
Графиката и звукът: Като се вземе предвид, че играта е от 1999 година едва ли някой очаква най- нови ефекти и фотореалистична графика. Въпреки това бих казал че Дракан е прекрасен пример за графика, която не остарява и която дори бих нарекъл красива – не по технологичния начин на игри които се забравят в мига в който остарее графиката им а напротив- с внимание към детайлите , към начина на рисунък, към движениета на героите. Чудовищата са перфектно измислени. Пейзажите също, дървените мостчета, пещерите, снежните долини, реките и езерата, водопадите – всичко е разнообразно и замислено с въображение.
test2.jpg
Музиката е нещо което не се забравя лесно- една от най- добрите музики в игри изобщо. Има нещо величествено и епично в музикалните теми, нещо което ме кара да настръхвам и нашепва за героизъм. Няма друг елемент в игрите който да твори атмосфера с така грандиозна сила както музиката. И тъй като думите са безсилни а живееем в ерата на интернет ви представям няколко линка към музикалните теми които може да прослушате ако имате желание:
тема за отчаяната Рин:http://www.youtube.com/watch?v=AYO4mcrZlVU&feature=related

тема за Тъмния съюз:http://www.youtube.com/watch?v=5P_JqiKzb8U&feature=related

за пазителите на магията:http://www.youtube.com/watch?v=Y8tJ8Edn-N4&feature=related

основна тема:http://www.youtube.com/watch?v=GIKzAvy4o-8

тема за първия полет на Ерок: http://www.youtube.com/watch?v=SducgMpC9Jw&feature=related

Малко финални разсъждения: мисля че всеки се убеди че Дракан е игра която не се среща всеки ден. Една от тези игри които са останали като класики и които са победили времето- дори и днес играта се смята за една от най добрите фентъзи екшън- приключения. Дали ще е така оставям на вас да прецените но едно е сигурно- Дракан не е игра която да остави равнодушен любителя на фентъзи. Особено препоръчвам за феновете на Ерагон- все пак не са много игрите в които се лети с дракон нали- всяка възможност още повече ако е ценна като Дракан си заслужава.
Следвай полета на дракона!

Оставете отговор